zaterdag 14 juni 2008

Verhouding tussen "schoon" en marketing

Ik weet het: ik ben geen toonbeeld van smaak en geen meester in de opmaak. Alhoewel ik 5 jaar Academie voor Schone Kunsten te Gent achter de rug heb en een kunstgalerie bezit.

Schoonheid en opmaak in een marketingomgeving is voor mij ondergeschikt aan doelstellingen, gebruiksvriendelijkheid en functionaliteiten. Op de eerste plaats moet het werken.
Opmaak voor het internet is totaal iets anders dan voor print. Dit is voor velen zeer moeilijk te begrijpen. Daar worden nog zeer veel fouten tegen gemaakt.

Flash en andere frullen zijn niet aan mij besteed. Het is alsof ik met de verkeerde hand aan het schrijven ben. Maar de klanten wensen het. Wensen de bezoekers dit? Daar wordt er geen rekening mee gehouden. Maar dit is mijn eerste bezorgdheid.

Een internetproject wordt niet beoordeeld op zijn schoonheid maar op statistieken: unieke bezoekers, bezoekerstijd, oorsprong, transacties en Call For Action.

0 reacties: