vrijdag 21 september 2007

Internetmarketing

Internet Marketing is het rendabel maken van een website. Er voor zorgen dat zowel de bezoeker (de User) als de verantwoordelijk (de Editor) tevreden zijn over de website.

Een website moet, volgens ons, onder andere een uitstekend prospectiemiddel zijn om sales leads te genereren.

De Basis van Internetmarketing

Internet Marketing is per definitie Pull Marketing. De User (Bezoeker) staat centraal en hij is bepalend voor ons doen en laten op het Internet. De relatie tussen de User en de Editor is er een van leider en ondergeschikte. De leider is de User. De ondergeschikte is de Editor.

De User stelt een vraag en de Editor beantwoordt deze zo gepersonaliseerd mogelijk. De Editor maakt zijn website volgens de behoeften van de User. Hij past zijn aanbod aan, anders is hij verloren.

Dit klinkt evident en eenvoudig. Maar toch. In de praktijk merken we dat het moeilijk (en vooral pijnlijk) is om je hoofd 180° te draaien. Mindex, Internet Consulting Services helpt je hierbij met praktisch en concreet advies.

De communicatiestroom loopt tegenovergesteld dan in de klassieke marketing: in de klassieke marketing is de Editor die de goederen en diensten aanbiedt. De User ontvangt, kiest en beslist. In Net-Marketing neemt de User het initiatief: hij stelt een vraag en zoekt een antwoord. Op het Internet is de User pro-actief, binnen de klassieke marketing is hij receptief.

Het gevolg daarvan is dat een bezoeker op uw website reeds een hot-prospect is en geen suspect meer. Wat maakt dat de Editor meer inspanningen moet doen bij het beantwoorden van de vragen dan bij het prospecteren.

Indien een website goed gemarketeerd wordt, is het een prachtig prospectie- en verkoopsstool. Deze transactie kan on- of off-line gebeuren.

0 reacties: