vrijdag 21 september 2007

Belang van het voortraject voor een website

Een huis kan je niet bouwen zonder grondstuk. Een architect biedt een meerwaarde aan het huis omdat hij perfect de noden van de bewoners, in een creatieve manier, kan vertalen. De aannemer is de vakman die het huis bouwt.

Iedereen heeft zijn taak binnen het proces van het bouwen van een huis. Dit is evenzo bij het bouwen van een website.
Er is een goede domeinnaam nodig (het grondstuk), een webarchitect die de boodschap van de opdrachtgever vertaalt en de behoeftes van bezoeker integreert. De webbouwer zorgt er voor dat de website er goed uit ziet en prima functioneert.

Het voortraject

Een volwaardig voortraject van de website is een garantie voor het bereiken van de Internetmarketing doelstellingen. Het volledige voortraject zorgt voor een serieuze besparing op het budget van de bouw van de website. Het aantal onvoorziene omstandigheden binnen de bouw van een website worden tot een minimum beperkt.

De onderdelen van het website voortraject zijn:

  • Audit van de bestaande website: de audit van de bestaande website van Keiheuvel zal ons inzicht verschaffen in de verwachtingen en het gedrag van de User en Editor.
  • User Needs Analysis (UNA): De behoefte analyse van de Users zorgt inzicht in het gedrag en verwachtingen van de User en geeft een overzicht van de belangrijkste vragen die een User heeft ten opzichte van de editor
  • Navigatiearchitectuur: op basis van de UNA (Pull- en Value Added Content) en de doelstellingen van de editor (Push- en Service Content) wordt de Navigatiearchitectuur getekend.

De navigatiearchitectuur houdt ook rekening met de bestaande website en de resultaten van de audit.

0 reacties: