woensdag 7 oktober 2009

Lancering nieuwe campagne Antwerpse Kempen


Vorige week werd het startschot gegeven voor een nieuwe en langlopende internetcampagne voor de Antwerpse Kempen. In opdracht van Toerisme Provincie Antwerpen stonden we in voor het strategisch concept en de volledige uitvoering van de campagne.

"Het geheim van de Kempen" is een campagne gebaseerd op het principe van de story telling. In plaats van een me-too campagne te maken gebaseerd op de klassieke toerisische thema's als toeristische routes, attracties en landschap baseren we de campagne op de culturele identiteit van de Antwerpse Kempen. Er wordt een verhaal verteld over koningin Milandrea dat gebaseerd is op de vele mythen en sagen die leven in de Kempen.

Het verhaal wordt in verschillende stappen verteld door Bekende Kempenaars in videoboodschappen. De eerste videoboodschap door Walter van den Broeck werd vandaag gepubliceerd op de campagnewebsite www.hetgeheimvandekempen.be.

Voor deze campagne werd er een mediamix opgesteld van verschillende online media: e-mailings, campagnewebsite, press releases en 13 Vlaamse en Nederlandse sociale media platformen. De keuze voor de sociale media is ingegeven door de doelgroep. De campagne mikt op gezinnen met kinderen.
De sociale media hebben tot doel een community rond het verhaal te maken van mensen die willen participeren in de verhaallijn. Daarnaast bieden deze platformen de mogelijkheid om het verhaal van Milandrea breder te verspreiden.

Naast het consumerluik is er ook een belangrijk communicatieluik voor de partners en de toerisme professionals uit de Antwerpse Kempen. De toerisme professionals zijn belangrijke ambassadeurs binnen de campagne.

Voor deze campagne hebben we terug een team samengesteld van specialisten:
Art director, concept en video: Klaus Verscheure, Dance la Pluie
Webdesign: Andy Coomans en Stijn Verbruggen, New Media Group
Concept, projectmanagement, eindredactie en web 2.0: Xavier Debeerst, Mindex ICS

Natuurlijk kan een dergelijk project niet tot stand komen zonder het het vertrouwen en de hechte samenwerking met de opdrachtgever het team van Toerisme Provincie Antwerpen en de regio Antwerpse Kempen.

0 reacties: