donderdag 29 januari 2009

Kan het nog sneller?

Over web 2.0-toepassingen en SEO is er al veel geschreven. In veel SEO-strategieën worden de web 2.0-toepassingen gebruikt om de dominantie binnen de zoekresultaten te verhogen. Ook is het handig om de URL van de website te vermelden op andere website. Linksharing is een belangrijk onderdeel van het algoritme van zoekmachines.

Tot zover de theorie en het verhaaltje. Ik geloof daar wel in. Ik zie dat dit goede resultaten heeft voor AnamorFose (ons testlab).
Maar wat in de realiteit?

Daar sta ik toch van versteld. Deze morgen om 11h30 lade ik de foto's van opening van de Collector's Room op bij Flickr. Om 13h30 ontving ik een Google Alert dat de nieuwe set foto's al opgenomen is in de zoekresultaten. Op de vierde plaats van de zoekresultaten staan de foto's. Knap.
In twee uren tijd een dergelijke ranking. Met een klassieke site is dit niet zo evident.


Ik ken u, mijn waarde lezer: u zult dit direct toepassen. Doen.
Hier ben ik met mijn vingertje in de lucht: "ja, maar" (dit is een communicatiezonde, maar daar trek ik me niets meer van aan). De sociale media enkel gebruiken voor SEO-doeleinden is asociaal. Daarvoor zijn ze niet gemaakt. Het zijn communicatie instrumenten en alle bijdrages moeten als doel hebben te communiceren.

0 reacties: