zondag 28 september 2008

Geurhinder Izegem

Ligt het aan ons? Is het een collectieve inbeelding van ons gezin?
Op geregelde tijdstippen rieken we een penetrante geur in Izegem. Praten we er over met onze nieuwe buren is er niets aan de hand.

Ook op het internet kan ik niet direct informatie vinden over de geurhinder. Indien het niet op het internet staat is er geen sprake van. Ik vermoed dat het komt van het industrieterrein. Dus een oorzaak met een link naar werkgelegenheid. Of ga ik te ver.

Anders is Izegem echt een aangenaam en prima stadje om te wonen en verbouwen.

Kan er iemand ons helpen dit mysterie op te lossen?

2 reacties:

Anoniem zei

Het zal wel Vandemoortele zijn, die je ruikt: de olieslagerij, de oliefabriek, of Cargill (een deel van VDM dat door de Amerikaan opgekocht is.)
Maak je geen zorgen: Izegem is het gewend. Het is niet schadelijk, maar het riekt soms een beetje naar ranzig frietvet. Je moet een beetje geluk hebben met de windrichting.

Je kunt niet alle dagen alles tegelijk hebben: werk(gelegenheid), eten, een welvarend stadje en nooit een vuiltje aan de lucht...

Xavier zei

We wonen nu definitief in Izegem. Het bevalt ons hier wel.
Heb alle respect voor de werkgelegenheid. Is dergelijke milieuhinder nog van deze tijd? Op andere plaatsen is gebleken dat werkgelegenheid en milieu elkaar niet uitsluiten maar eerder versterken.
De geurhinder is ook niet positief voor het imago van Izegem. Ik kan me niet inbeelden dat bezoekers dit waarderen. Dit is toch ook een economische bron van inkomen voor de stad?