dinsdag 9 juni 2009

Geïntegreerde Website Audit (beta)

Tijdens het uitvoeren van een website audit voor een klant (ask who?) ben ik, voor de zoveelste keer, tot de vaststelling gekomen dat zinloos is om een website te analyseren...

Een website is een te beperkt onderdeel van een volledige internet aanwezigheid. Het is moeilijk om het in percentages uit te drukken, maar het aantal surfers die gebruik maken van een klassieke website ten opzichte van de sociale media is aan het dalen.

Een recent onderzoek van Nielsen maakt dit duidelijk. Sociale media worden als maar belangrijker binnen het surfgedrag.

Indien het resultaat van een website audit een globaal beeld moet geven van de editor's positie op het internet moet er ruimer gekeken worden dan enkel de website. De corporate website kan een startpunt zijn.

Wil dit zeggen dat een website niet meer moet geöptimaliseerd worden? Ja, maar binnen de globale context van het internet. Dit wil zeggen in context met de advertising en de aanwezigheid op de andere communicatieplatformen.

Dit gaat verder dan enkel SEO of SEM. We belanden terug bij de geïntegreerde internetmarketing wat de basis was en is.

Lees eens het interessante artikel van Mike Grehan van ClickZ: "Is there a link between SEO and Social?"

Wat gaan we nu doen? We zijn bezig met het ontwikkelen van een nieuwe Geïntegreerde Website Audit. Een analyse die rekening houdt met het volledige plaatje. Een manier om op een gefundeerde manier advies te geven en opportuniteiten te ontdekken.

Boeiend...

0 reacties: