Velen weten dat ik een zwak heb voor automatisering van handelingen op het internet.
Wenst u te weten wat de laatste wijzigingen zijn aan een webpagina? Normaal moet u dan deze webpagina telkens opnieuw bezoeken.
Stomme handeling die kan geautomatiseerd worden. Elke dag of week ontvangt u een mail met de wijzigingen van de webpagina van uw concurrent of favoriete website. Leuk en gratis.
Deze dienst is te vinden op de site van Change Detection.
U moet enkel inloggen en de pagina opgeven die u wenst te volgen.
Probeer het eens en laat ons weten wat u er van denkt.
woensdag 18 maart 2009
Change Detection?
Gepost door Xavier op 12:08 0 reacties
Labels: content, internetmarketing
dinsdag 17 maart 2009
Niet ontmoedigd worden...
Kreeg dit weekend een tip over de website Worldometers.
Real time statistieken over onze wereld. Het gaat er niet zo goed aan toe...
Bezoeken op eigen risico.
Gepost door Xavier op 12:03 0 reacties
Labels: maatschappij
maandag 16 maart 2009
URL redirect
Eindelijk een interessante tool gevonden om de URL redirect te controleren.
URL redirect is een onderdeel van SEO om de dynamische website zoekmachinevriendelijk te maken.
Dynamische URL's (bv: www.domain.com/thread.php?threadid=12345&sort=date) zijn moeilijk leesbaar voor zoekmachine robots. Daarom moeten ze herschreven worden. Bijvoorbeeld in www.domain.com/nieuws_over_ons_product. Een zoekmachine maakt ook gebruik van de URL binnen zijn algoritme.
Daar loopt het dikwijls fout. Een URL kan op verschillende manieren herschreven worden. Om na te gaan of dit wel correct gebeurd is er een testengine op deze pagina.
Probeer deze eens.
Moest het niet duidelijk zijn of werken, aarzel dan niet om me te contacteren.
Gepost door Xavier op 11:48 0 reacties
Labels: seo, zoekmachinemarketing, zoekmachines