dinsdag 20 januari 2009

Ik ben nu officier voor Europa

Het kan verkeren. Op Facebook ben ik nu "Officer For Europe" van de groep "Photography Collecting". Wel grappig. Het wordt opeens zeer ernstig met een dergelijke functie. Amai.

Het toffe is dat het initiatief werd genomen door Alex Novak, mijn grootste concurrent en een zeer goede vriend.
Op het net zijn er drie websites die instaan voor 90% van alle zoekopdrachten over historische fotografie. Twee Amerikaanse (www.iphotocentral.com en www.luminous-lint.com) en één Europese (www.anamorfose.be). Het is een kleine niche binnen de kunstmarkt die zeer dynamisch is. Met ons drieën werken we samen om die niche onder de aandacht te brengen. We hebben er allemaal belang bij om gezamelijk sectoriële marketing te doen.
De groepen op Facebook en Linkedin zijn daar een voorbeeld van.

De sociale netwerken zijn voor mij zeer belangrijk geworden. De communicatie met de verzamelaars loopt nu via dit kanaal en minder via de website. De website dient als catalogus en voor de fullfilment. Er is een zeer duidelijke splitsing.
De sociale netwerken nemen meer en meer de pull-functie over van de zoekmachines. E-mailings blijven wel een belangrijk push medium. De respons die ik krijg op de mailings voor AnamorFose blijft zeer hoog en constant. In de mailings verwijs ik dan ook meer en meer naar de sociale netwerken in plaats van naar de website zelf. De lezers waarderen dit.

Hier is de combinatie van Kunst, marketing en handel nog een klein taboe. Wereldwijd niet meer. Er is nog veel te leren.

0 reacties: