dinsdag 24 juni 2008

Nieuwe internet campagne voor Toerisme Vlaanderen

Oef. Het is eindelijk zover: de internet lanceringcampagne voor de nieuwe vormingsbrochure van Toerisme Vlaanderen is gestart. Het is de vierde lanceringscampagne die we maken in opdracht van Toerisme Vlaanderen.
Het is een low budget campagne die in een recordtijd gemaakt werd.


Deze campagne is een mooi voorbeeld van Government-to-Business communicatie via het internet. De doelgroep is de toeristische sector. Dit is een zeer heterogene doelgroep bestaande uit privéspelers (hotels, campings, reisbureaus,...) en lokale overheden (steden en gemeenten, regio's en provincies). Het aandeel van de privéspelers is het belangrijkste.



Om deze doelstellingen te bereiken is er een campagnesite gemaakt www.nieuwreisverhaal.be. Centraal staat de fictieve mevrouw Maes. Zij is de centrale figuur uit de vormingsbrochure en spil van de campagne. Mevrouw Maes nodigt de bezoeker deel te nemen aan een test ivm productontwikkeling. Na afloop van de test kan de deelnemer de vormingsbrochure downloaden.

Voor deze lanceringscampagne is er gekozen voor 100% internetaanpak. De vormingsbrochure is ook enkel downloadbaar via de site van Toerisme Vlaanderen. Geen printversie. De doelstellingen van de campagne zijn: de sector op de hoogte brengen van het bestaan van de nieuwe vormingsbrochure "Een (nieuw)reisverhaal. Over toeristische productontwikkeling" en hen aanzetten om ze te downloaden.

De sector is op de hoogte gebracht door een reeks emailings.

Campagnedetails:
Opdrachtgever
: Lies Boonen, Katrien Vanginderachter en Steven Derthoo, Toerisme Vlaanderen

Vormingsbrochure “Een (nieuw)reisverhaal. Over toeristische productontwikkeling”
Auteurs
: Chris De Smedt en Xavier Debeerst

Vormgeving
: Dominique Houyet


Lanceringscampagne:
Concept
: Xavier Debeerst (Mindex, ICS)

Copywriting
: Chris De Smedt (Copynotes)

Vormgeving
: Andy Coomans en Stijn Verbruggen (New Media)

Internetmarketing en projectmanagement
: Xavier Debeerst

0 reacties: