dinsdag 29 april 2008

Wat is de belangrijkste internationale reischannel?

Channels of bookingssites zijn zeer belangrijk voor de reissector. Ze domineren de zoekresultaten en de toeristen maken er massaal gebruik van. Nu ben ik bezig met het vooronderzoek voor een nieuwe vormingsbrochure in opdracht van Toerisme Vlaanderen over toerisme 2.0 en channelmarketing. Het leek me interessant om eens na te gaan wat het onderling gewicht is van de belangrijkste, internationale, reischannels.

Deze grafiek is gemaakt op basis van Compete. Een zeer interessante tool om sites te vergelijken. De cijfers mogen niet absoluut genomen worden omdat de meetmethode onvolledig is. Maar de onderlinge verhoudingen en de evolutie zijn wel zeer interessant. In deze grafiek worden de maandelijkse bezoeken aan de site gemeten. Daaruit blijkt dat Expedia de meeste bezoekers heeft. Het aantal bezoekers is een kwantitatieve meetmethode. Bekijken we time spend op de site dan krijgen we een ander beeld:


Expedia en Travelocity scoren even sterk.

0 reacties: